با الله متعال معامله کنیم!

پاییز و زمستان هم مانند بهار و تابستان زیبایی های خاص خودشان را دارند.
برف، باران و سرما را می توان به عنوان مهمترین ویژگی ها و زیبایی های این فصل ذکر کرد.
اما شاید اینها فقط برای برخی زیبا باشد!
چون اگر ثروتمند باشی، برف و سرما یک نوع تفریح می شود تا پالتو پوست بخری تا خودت را گرم کنی و به اسکی بروی.
و یا در خانه و در کنار شومینه ای زیبا بنشینی و با خوردن یک فنجان قهوه یا چای گرم از این فصل لذت ببری.
و...  
اما ممکن است در اطراف و در کنار ما افرادی باشند که از برف و سرما متنفر باشند.
چرا؟
چون اگر فقیر باشی و یا سرپناهی نداشته باشی همه چیز برعکس می شود و سرما بدبختی می شود و آن زمان است که حتی از زیبایی یک منظره زیر برف متنفر می شوی!
امروز دو صحنه مرا خیلی اندوهگین و متاثر کرد و باعث شد که این نوشتار را بنویسم!
اولین صحنه زمانی بود که فرزندم را صبح زود به مدرسه می بردم، دیدم دختربچه ای با پوشش نامناسب فصل سرما که حسابی هم یخ زده بود وارد مدرسه شد!
و دومین صحنه زمانی بود که هنگام خروج از مسجد زنی را با قبض گاز و اخطار قطع جلوی درب مسجد دیدم که درخواست کمک داشت تا گاز خانه اش قطع نشود!
نوشتم تا این را یادآوری کنم که اگر الله متعال به شما لطف کرده و مال و ثروتی داده است و توانایی کمک را دارید، نیازمندان را در فصل سرما فراموش نکنید و با کمک به یکدیگر باعث شویم که همه از این فصل لذت ببریم و إن شاء الله شاهد این صحنه ها نباشیم.
جالب است! الله متعال در قرآن می فرماید: «مَّن ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافاً کَثِیرَةً» (بقره/245): «کیست که به الله قرض نیکوئی دهد تا آن را برای او چندین برابر کند؟»
قطعنا خداوند غنی و بی نیاز است و به مال و ثروت ما نیاز ندارد اما در این آیه می گوید به او قرض بدهید و در چند جای قران این را تکرار کره است!
در واقع الله متعال با این سخنان می خواهد بندگانش را تشویق کند تا با مال و ثروتی که دارند در راه او انفاق کنند و به نیازمندان کمک کنند.
اگرچه به ظاهر با کمک کردن و انفاق از مال و ثروت تان کم می شود اما در حقیقت به اموال شما اضافه می شود.
الله متعال در جای دیگر می فرماید: مثل کسانی که دارائی خود را در راه خدا صرف و خرج می کنند ، همانند دانه ای است که هفت خوشه برآرد و در هر خوشه صد دانه باشد و الله برای هر که بخواهد آن را چندین برابر می گرداند و خدا (قدرت و نعمتش) فراخ (و از همه چیز) آگاه است. (بقره/261)
بنابراین با کمک کردن به نیازمندان، در حقیقت با الله متعال معامله می کنیم و هر چقدر که بیشتر کمک کنیم خداوند هم چند برابر آن را به ما می دهد.
و این پاداشی است که در دنیا به او داده می شود و ارزش و بزرگی پاداش اخروی را فقط الله می داند و بس... .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد