رابطه در دوران نامزدی

یکی از فلسفه های ازدواج این است که مرد در کنار همسرش به آرامش برسد و یکی از چیزهایی که سبب آرامش مرد و زن می شود ارتباط صحیح زناشویی و رفع نیازهای جنسی است.

الله متعال در قرآن می فرماید: «خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً» (روم/21)خداوند برای شما از جنس خودتان همسرانى آفرید تا با آنها آرام بگیرید و بین شما دوستى و مهربانى قرارداد».

و در احادیث و روایات هم به بحث خانواده و مسایل زناشویی توجه ویژه ای شده است.

در حدیثی رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند: «در همبستری یکی از شما با همسرش صدقه است».

اصحاب گفتند: ای رسول خدا! آیا کسی از ما که شهوتش را برآورده می کند به او ثواب می رسد؟

پیامبر فرمودند: «به من بگویید که اگر این عمل را در جای حرام انجام دهد گناه نیست؟»

گفتند: آری. پیامبر فرمودند: «همچنین اگر در جای حلال شهوت را برآورده کند به او اجر و ثواب می رسد». (صحیح مسلم/ش: 53) و...

اما یکی از مشکلاتی که در برخی جوامع و خانواده ها در بحث ازدواج وجود دارد ارتباط دختر و پسر در دوران نامزدی است.

اگرچه این مساله در گذر زمان در بسیاری از خانواده ها حل شده و با روابط دختر و پسر در دوران نامزدی مشکلی ندارند اما هنوز هم افرادی هستند که به خاطر رسم و رسومات منطقه ای و عرفی و یا به خاطر غیرت و تعصبی که دارند، اجازه نمی دهند که دختر و پسر در دوران نامزدی هرگونه ارتباطی داشته باشند.  ادامه مطلب ...

تاثیر صدقه در درمان بیماری

یکی از برادران از منطقه حریملاء (منطقه ای نزدیک به ریاض) تعریف می کرد که یکی از زنان آن سرزمین به سرطان خون مبتلا شد. خانمی از اندونزی برای مراقبت و انجام کارهای این زن استخدام شد و این مستخدم، زنی خوش اخلاق و دین دار بود.
تقریبا بعد از گذشت یک هفته صاحب خانه احساس می کند که این مستخدم وقتی دستشویی می رود خیلی طولانی در آنجا می ماند و این زمان طبیعی نیست.
علت طولانی ماندن او را در دستشویی سوال می کند؟ اما مستخدم گریه می کند.
از او پرسید: چرا گریه می کنی؟
گفت: بیست روز پیش یک پسربچه ای را به دنیا آوردم، وقتی از طرف سازمان جهت کار به من زنگ زدند نخواستم که این فرصت را از دست بدهم و به خاطر نیاز مالی که داشتم برای کار پیش شما آمدم و علت این که در دستشویی مدت زیادی می مانم این است که سینه های من پر شیر می شود و من برای خالی کردن آن به دست شویی می روم.
زمانی که صاحب خانه متوجه ماجرا و نیاز مالی این مستخدم می شود کل مبلغی که قرار بود در این دوسال جهت انجام کار به او بدهد یکجا، تمام و کمال به او می دهد و می گوید این پول حقوق و دست مزد دوسال توست این را بگیر و نزد فرزندت برو و به او شیر بده و از او مراقبت کن و به آن زن مستخدم می گوید: این شماره تلفن من است اگر بعد از دوسال دوست داشتی می توانی برگردی و پیش ما بیایی.
بعد از چند وقت این خانم برای انجام آزمایش نزد دکتر می رود اما متوجه می شود که اثری از سرطان نیست. دکتر از آن زن می خواهد که چند آزمایش دیگر انجام دهد اما نتیجه ی همه آزمایشات یکی بود و دکتر مطمئن شد که آن زن کاملا شفا پیدا کرده است. دکتر دلیل بهبودی اش را سوال می کند و آن زن در جواب این سخن رسول الله صلی الله علیه و سلم را می گوید:
«داوو مرضاکم بالصدقة»: بیماران خود را با صدقه درمان کنید.
خواننده گرامی!
همین حالا نیت کن و صدقه بده! شاید ندانی که با صدقه دادن بزرگ ترین مصیبت ها و بلاها را از خودت دور می کنی.
حتما نباید صدقه یک چیز بزرگ باشد، هرکس به اندازه ی توانش صدقه بدهد اگرچه به اندازه نصف خرما باشد.
رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید: «اتقوا النار و لو بشق تمرة»: خود را از آتش جهنم دور نگه دارید، اگر چه با صدقه دادن نصف خرمایی باشد.
پس صدقه بدهید و به نیازمندان کمک کنید و بدانید که کفن جیب ندارد.