چرا مسلمانان از امکانات کفار استفاده می کنند؟

سوال: چرا ما مسلمان ها از چیز هایی که کفار درست می کنند، مثل تلفن، ماشین و ...استفاده می کنیم؟ مگر اونها دشمن ما نیستند؟ و آیا مگر دشمن رسول الله (ص) نیستند؟ خوب این که ما از این وسایل  استفاده می کنیم آیا محبت به الله  و محمد (ص) است؟ یا نه؟ چون ما داریم چیزی رو استفاده میکنیم که دشمن ما ساخته؟ آیا این منافاتی با اصول دوستی حقیقی،  ندارد؟
پاسخ: ما مسلمانان وظیفه داریم در اعتقادات و احکام فقط از الله و رسولش پیروی کنیم و از دشمنان اسلام و حرف های آنها پیروی نکنیم. چنانچه خداوند در قرآن می فرماید:
«وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ» (احزاب/1و84): «از کافران و منافقین اطاعت نکن».
و در جای دیگر می فرماید: «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ» (فرقان/52): «از کافران اطاعت نکن».
همان طور که ملاحظه کردید خداوند فرمود:«لا تُطِعْ» که منظور این است از سخنان کافران و منافقان و اعتقادات غلط و نادرستی که دارند پیروی نکنید.
اما در امور دنیا اشکالی ندارد از امکانات و ابزارهایی که آنها درست کرده و می کنند استفاده کنیم و چه بسا این ابزار و امکانات سبب رشد و پیشرفت دین اسلام می شود و خداوند برای تقویت دین از این افراد استفاده می کند.
چنانچه در حدیثی رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید: «إِنَّ اللهَ لَیُؤَیِّدُ هذا الدِّینَ بِالرَّجُلِ الْفاجِرِ»: «خداوند این دین را به وسیله انسان فاسق ترویج و تحکیم مى کند». (صحیح بخاری/ ش: 3062)
بنابراین استفاده از امکانات و ابزارهایی که توسط کفار ساخته می شود اشکالی ندارد و چه بسا این ابزار سبب گسترش و پیشرفت و آرامش مسلمانان هم شده است و این هیچ منافاتی با دوستی و محبت با الله و رسول ندارد.
اما در مسایل اخروی و اعتقادی و مواردی که سبب نابودی اسلام و ایمان می شود، به هیچ عنوان نباید از دشمنان اسلام و کفار پیروی کرد.

والله اعلم و بالله التوفیق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد