تهدید کردن با سلاح

گاهی اوقات دیده می شود که برخی افراد با خود سلاح (چاقو، قمه و...) حمل می کنند و با آن افراد را تهدید و یا زخمی می کنند.
 این درحالی است که رسول الله صلی الله علیه و سلم در حدیثی می فرماید: «لا یُشِیرُ أَحَدُکُمْ عَلَى أَخِیهِ بِالسِّلاحِ، فَإِنَّهُ لا یَدْرِی لَعَلَّ الشَّیْطَانَ یَنْزِعُ فِی یَدِهِ، فَیَقَعُ فِی حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ» (متفق علیه): «هیچ یک از شما با اسلحه به طرف برادر مسلمانش اشاره نکند. زیرا شما نمی دانید شاید شیطان باعث شود تا به او ضربه ای بزنید و در نتیجه شما در چاله ای از جهنم بیفتید».
و در حدیث دیگر می فرماید: «مَنْ حَمَلَ عَلَیْنَا السِّلَاحَ فَلَیْسَ مِنَّا» (متفق علیه): «هر کس بر ما سلاح بکشد از ما نیست».
توضیح:
*ممکن است زمانی که شخص چاقو یا سلاحی دیگر به دست بگیرد و با آن حال شوخی یا جدی به سمت کسی بگیرد شیطان در آن لحظه او را فریب دهد و وسوسه کند و با آن سلاح شخصی را زخمی و یا بکشد که در نتیجه مرتکب گناهی بزرگ شده است.
*به دست گرفتن سلاح جز برای جهاد در راه خدا و یا حفاظت از جان و مال، جایز نیست.
متأسفانه برخی که خود را مسلمان هم می دانند، اسلحه به دست می گیرند و اقدام به زورگیری و غارت مال مسلمانان می کنند و حتی در حین درگیری فرد را به قتل می رسانند.
و یا برخی دیگر در اختلافات خانوادگی بدون در نظر گرفتن جانب حق، اقدام به کشتن برادر مسلمان می کنند.
و یا برخی به خاطر اختلافات جزئی و یا فکری اقدام به تهدید و یا کشتن برادر مسلمان می کنند.
این گونه افراد اگر خود را مسلمان و پیرو رسول الله صلی الله علیه و سلم می دانند پس باید بدانند که رسول الله صلى الله علیه وسلم از این کار نهی کرده است و از چنین افرادی اعلان بیزاری کرده و فرموده است: «از ما نیست» و اگر شخص مسلمانی را به ناحق به قتل برساند مرتکب گناه بزرگی شده است و عذاب دردناکی در انتظار اوست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد