حقیقت مکالمه خسروپرویز و سفیر رسول الله چیست؟

مدتی است در فضای مجازی متنی منتشر شده است که در ابتدای آن متن آمده است: «تنها سکانس دیدنى (٣٠ ثانیه) از فیلم محمد رسول الله که مکالمات خسرو شاه ایران در صدا و سیمای جمهوری اسلامی حذف گردیده است».
و در ادامه متن گفت و گویی میان خسرو پرویز و پیک رسول الله صلی الله علیه و سلم آمده است و در این گفت و گو مطالبی از جمله بحث زنان و فرهنگ و... بیان شده است به طوری که گویا اسلام نه تنها چیز جدیدی برای ایران نداشت بلکه قرن‌ها از فرهنگ ایران عقب تر بوده!
و در پایان این پیام آمده است: «و این چنین شد که خسروپرویز آن نامه را پاره کرد و گفت: اگر شما الان می خواهید راه انسانیت را بما نشان بدهید ما ۱۱۰۰ سال پیش آن را یافتیم»!
در پاسخ به این متن و پیام باید بگویم: دو مطلب دروغ در این متن و پیام وجود دارد:  
1- اصلا چنین سکانسی در فیلم محمد رسول الله وجود نداشته که جمهوری اسلامی ایران بخواهد حذفش کند بلکه سکانس گفت و گوی خسروپرویز با پیک رسول الله صلی الله علیه و سلم پخش شده اما نه مانند آنچه که شما ادعا کردید بلکه طبق تاریخ معتبر و واقعیتی که بوده پخش شده است که جهت اطلاع می توانید در سایت "آپارات" این سکانس را با عنوان "عکس العمل خسرو پرویز به نامه ارسالی پیامبر اسلام" سرچ کرده و تماشا کنید.
2-چنین گفت و گویی میان خسروپرویز و سفیر رسول الله صلی الله علیه و سلم صورت نگرفته است اگرچه در پایان متن منتشر شده منابعی ذکر شده است اما آن منابع بدون آدرس دقیق و ذکر شماره جلد و صفحه کتاب است که این خود بیانگر دروغ و جعلی بودن این مطلب است و در آن منابعی که ذکر شده است اصلا چنین مطلبی نقل نشده است و برعکس در تاریخ طبری که یکی از منابع آن پیام است چیز دیگری را نقل کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
جالب است در مورد منابع آنها بدانید: کسانی که این متن را درست کردند از آنجایی که متن و پیام شان دروغ و جعلی بوده مجبور شدند برای فریب مخاطب منابعی را ذکر کنند اما از آنجایی که این دروغ گویان آن قدر بیسواد هستند و نمی دانند که منبع چیست لذا با سرقت منابع یک مقاله ی دیگری که اصلا ربطی به متن شان هم ندارد، مطلب شان را علمی و مستند جلوده دادند اما غافل از آن که خداوند در نهایت فریب کاران را رسوا خواهد کرد و بنده مقاله ای را در فضای مجازی دیدم با نام "بررسی کامل نامه پیامبر به خسرو پرویز" که از سایت "تمدن ما" منتشر شده بود و در پایان آن مقاله دقیقا همان منابعی که آقایان در پایان متن شان به عنوان منابع ذکر کرده بودند، آمده بود.
و همین مطلب برای نادرست بودن اعتقاد و روش آنها کافی است. چون کسی که برای اثبات عقیده ی خود به دروغ و خیانت متوسل می شود حکایت از نادرستی و دروغ بودن عقیده اش دارد.
 اما حقیقت چیست؟ چه شد که خسرو پرویز نامه رسول الله صلی الله علیه و سلم را پاره کرد؟
سفیری که پیامبر به سوی پادشاه ایران فرستاد، عبدالله بن حذافه سهمی بود که متن نامه ی پیامبر مطابق نقل تواریخ اسلامی چنین است:
«بسم الله الرحمن الرحیم. از محمد رسول الله به کسرای بزرگ ایران. درود بر آن کس که پیرو هدایت باشد و به خدا و پیامبرش ایمان بیاورد و گواهی دهد که خدایی جز خدای یگانه بی شریک نیست و این که محمد بنده و فرستاده ی اوست.من تو را به آنچه آورده ام می خوانم؛ زیرا من فرستاده ی خدا به سوی همه مردم هستم تا زندگان را بیم دهم و حق بر کافران روشن گردد پس اسلام بیاور تا سالم و سلامت بمانی اما اگر نپذیری گناه مجوس با توست». وقتی نامه ی پیامبر را برای خسرو خواندند وی نامه را پاره کرد و سفیر پیامبر را با بی احترامی بیرون کرد. (تاریخ الطبری / ج2/ ص654؛ تاریخ ابن الوردی / ج1/ ص120؛ أسد الغابة / ج2/ ص 96) و...
با مطالعه کتب تاریخ و با توجه به اقوال مختلف می توان دو علت و انگیزه را برای پاره کردن نامه رسول الله توسط خسروپرویز بیان کرد:
1- زمانی که فرستاده و سفیر پیامبر وارد کاخ خسرو شد برخلاف آداب درباری ایرانی ها در مقابل خسرو تعظیم نکرد و این سبب ناراحتی او شد.
2- خسرو از این که پیامبر نام خویش را قبل از نام او قرار داده بود به شدت ناراحت شد.
بنابراین متن و پیامی که از سوی اسلام ستیزان درست و منتشر شده است دروغ و جعلی است و نویسنده ی این متن براساس توهمات خویش این مطلب را نوشته است که ارزش علمی و تاریخی ندارد.
پس مراقب باشید و فریب این افراد کینه توز و اسلام ستیز را نخورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد