امنیت و اهمیت آن

امروز صبح که جهت اقامه ی نماز عید به عیدگاه رفته بودم موج عظیمی از نمازگزاران را دیدم که این منظره برای من خیلی لذت بخش بود و از این مراسم باشکوه بی نهایت خوشحال شدم. شاید شما هم امروز این منظره های خاطره انگیز و زیبا و معنوی را از نزدیک یا در تصاویر دیده باشید و از دیدن آنها لذت برده باشید.
 اما این صحنه هایی که بنده امروز از نزدیک یا در تصاویری که از این مراسم با شکوه از جاهای مختلف ایران زمین در فضای مجازی دیدم، مرا به یک چیز مهم متوجه کرد و آن امنیت بود.
 همه ی ما امروز در کمال آرامش و امنیت نماز عید سعید فطر را اقامه و برگزار کردیم و در این مراسم با شکوه شرکت کردیم اما آیا با خود فکر کرده ایم که خدای نکرده اگر در کشورمان مانند بسیاری از کشورهای همسایه امنیت نداشتیم آیا می توانستیم این چنین مراسم با شکوهی را ببینیم؟ و این چنین در آسایش و امنیت نماز عید یا سایر مراسم های مذهبی را برگزار کنیم؟
 قطعنا امنیت نعمت بزرگی است که شاید خیلی از ما به آن توجه نمی کنیم و یا به آن اهمیت نمی دهیم اما باید بدانیم که امنیت در دین داری مردم بسیار موثر است و حکام و مسئولین یک کشور اسلامی وظیفه دارند تا محیط و جامعه را امن و ایمن قرار دهند تا مردم آن سرزمین بتوانند به راحتی پروردگار خویش را عبادت کنند و به احکام و دستورات خداوند عمل کنند.
 و یکی از عواملی که سبب دین گریزی می شود، محیط آلوده و نبود امنیت و آزادی عقیده است.
 زمانی که ملائکه می خواهند جان آن کسانی که به انحراف و بی دینی کشیده شدند را بگیرند از آنها می پرسند: «فِیمَ کُنتُمْ»: کجا بودید که این چنین بی دین و بدبخت شده اید؟ آنها در جواب می گویند: «کُنَّا مُسْتَضْعَفِینَ فِی الأَرْضِ»: ما در سرزمینی بودیم که نمی توانستیم به  دستورات دین عمل کنیم! (نساء/97)
 پس آرامش، آسایش و امنیت در دین داری مردم و در عمل کردن به دستورات دین بسیار تأثیر گذار است.
 الحمدلله ما در سرزمینی زندگی می کنیم که آرامش وامنیت وجود دارد و مساجد، حوزه های علمیه، علما و دعوتگران فعال هستند و حتی سایر مذاهب و ادیان دیگر آزادنه و در سایه امنیت مراسم های مذهبی خودشان را برگزار می کنند. لذا این نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و در حفظ و نگهداری آن باید تلاش کنیم.
 در پایان از خداوند سبحان می خواهم که این نعمت بزرگ و ارزشمند را از ما نگیرد و خداوند به آن کسانی که در حفظ امنیت و آرامش مردم، تلاش می کنند و زحمت می کشند، اجر دهد و به آنها توان و قوت بیشتری دهد و از خداوند می خواهم که ثبات و امنیت از دست رفته برخی کشورهای اسلامی را دوباره برگرداند و امیدوارم که مسلمانان بتوانند با تفکرات و مذاهب مختلف در سایه وحدت و امنیت در کنار یکدیگر زندگی کنند.
 همچنین عید سعید فطر را به تمام مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای همه ی مسلمانان و مردم جهان آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت می کنم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد